wellness5

עושים שוק - פירות וירקות


 

היוקר ביפן מפחיד הרבה אנשים ומשפיע על תוכניות הנסיעה שלהם לשם. גם אני חשבתי במשך שנים שיפן היא מעבר ליכולות של חשבון הבנק שלי. אבל אפשר להירגע, זה לא כצעקתה.
נכון, יש הרבה דברים יקרים ביפן, אבל לא בצורה בלתי נסבלת. צריך לדעת מה יקר ולהמנע ממנו, ומה סביר ואפשר בהחלט  להתענג עליו. ולא תאמינו, אבל יש אפילו דברים שהם ממש זולים. 

 

צילמתי המון תמונות של אוכל ומוצרי מזון. מאות תמונות. התלהבתי מכל מלון ואבטיח כאילו לא ראיתי אותם בחיים. כנראה שהיתה לי בראש איזו תזה אותה ניסיתי להוכיח (שלא הכל יקר) ולכן הרבצתי תמונות על ימין ועל שמאל. אז אם כבר צילמתי - למה שלא תהנו גם אתם? 

נתחיל דווקא עם היקרים. מה דעתכם על אשכול הענבים הקטן הזה? הייתם משלמים עליו 270 ש"ח? לי היה בטוח נתקע עינב אחד בגרון

8


עגבניות השרי האלו עולות קצת פחות - כ- 250 ש"ח. הדרך לחשב היא לשים נקודה אחרי שתי ספרות מימין, ולקבל את הדולרים. כלומר 6,480 ין זה בערך 65 דולר אמריקאי אותו צריך להכפיל בערך בשלושה וחצי שקלים כדי לקבל את המחיר במטבע שלנו. 

9

גם המלון והשזיפים האלה עולים כ-250 ש"ח

10


המנגו הזה כבר עולה כ-450 ש"ח. אין לי מושג אם זה מחיר ליחידה, לקילו, לשלישיה- אבל בכל מקרה זה יקר, מכל כיוון שתסתכלו על זה. מעניין אם זה גם טעים. .

24

 

יש כמה הסברים ליוקר הזה. הראשון שבהם עושה אבחנה בין מה שגדל כתוצרת מקומית לבין מה שמיובא מחו"ל. יפן היא ארץ לא גדולה, חלק גדול מהאדמות שלה לא מתאים לגידולים חקלאיים, ובכלל בכל חלקה פנויה יש עדיפות לגידול אורז שהוא המצרך הכי בסיסי כאן. הם נאלצים לייבא הרבה מוצרי מזון ומובן מאליו שזה מייקר אותם. 
הסבר אחר אומר - שרק הפירות הארוזים, המובחרים, הגדולים והיפים - רק הם יקרים. ביפן, כשהולכים להתארח אצל מישהו, לא מקובל להביא  תשורה שאינה מתכלה. לא קונים ואזה או סודה סטרים או סט צלחות למטבח. אלה דברים פרטיים שכל משפחה בוחרת לעצמה. הבתים מאד קטנים, שטחי האיחסון מצומצמים, ומתנה כזאת יכולה רק להעיק, לא להועיל. לכן התפתח שוק תוסס של מתנות אכילות. פירות מובחרים, מיובאים, ארוזים בצורה מהודרת. דברים אקזוטיים נדירים שקשה להשיג אותם ביום יום. ממתקים מעוצבים ארוזים באריזה מדהימה וכו'. דברים שלא יתפסו מקום, ייצרכו מיידית ויגרמו הרבה הנאה. אז השוק הזה פשוט פורח. כמה שהפרי יותר גדול, יותר מבריק, יותר נדיר, יותר אקזוטי - ככה הוא יותר יקר ויהווה מתנה נחשבת שמכבדת את מקבליה ומביאיה.  אז אחרי שראינו את שלישיית המנגו היקרה למעלה - הנה מנגו במחיר הרבה יותר סביר. הוא בטח מיועד לצריכה אישית, לא למתנה:

 

11 

האננס כבר ממש ממש זול 2-3$ ליחידה. שימו לב לצורת החיתוך המהוקצעת, אפשר היה לסמוך על היפנים שימציאו מכשיר מיוחד בשביל זה.

12


על התאנים אין מחיר, אבל הן נראות כל כך מהונדסות שספק אם הייתי קונה אותן - נראה כאילו הן ממש מצופות שעווה

13


האבטיח לגמרי סביר, לא? נו, טוב, אולי טיפ-טיפה יקר, פלח אחד ב-20 ש"ח, אבל לא נורא.


22

והמארז הזה, עם פרי הדר ותפוחים - בטוח מיובא

23

 נעבור לירקות, יש מבחר ענק והמחירים ממש לא יקרים. יש כמה דברים מה זה מוזרים, כמו למשל המלפפון השעיר הזה

17

תראו איזה אספרגוס זול, אצלנו חבילה כזאת נמכרת במחיר מרקיע שחקים


18


הסויה ממש במחירי רצפה

21

הקישואים קצת מוזרים...

20

אבל הג'ינג'ר מדהים! כל כך טרי ויפה

19

הפטריות נמכרות במארזים שמשלבים כמה סוגים יחד, וואו איזה דברים הייתי יכולה להכין אתם! 

164

זה המורנינג גלורי שכל כך מקובל לאכול אותו במטבחי המזרח. מתוך בורות אני מתלבטת - מורנינג גלורי ובאק צ'וי זה לא אותו הדבר? נראה דומה. 

165


הנה גזר לבן וגם צנון יפני שנקרא דייקון - מאד טעים. מגישים אותו בהרבה מסעדות מגורר דק ליד מנת האוכל - מאד טרי ומרענן בפה

224

225

זה הבצל היבש שלהם, מאד לא דומה לשלנו...


226


הכרוב הסיני נמכר כאן ברבעים וזה מאד חכם. אצלי תמיד חצי ממנו הולך לזבל כי אני לא מגיעה להשתמש בכולו לפני שהוא מזדקן לו במקרר שלי

231


ועוד רעיון יעיל מאד ובזיל הזול - תערובות מוכנות של ירקות. במקום לקנות קילו גזר וקילו קישוא וקילו זה ועוד קילו זה - קונים כמות מדודה רק של מה שצריך לתבשיל אחד. הלוואי שיאמצו גם אצלנו. 

227


זהו, עד כאן שוק להיום. רציתי רק להראות שלא כל כך נורא יקר ביפן כמו שמספרים. בהרבה מאד מוצרים ישראל יותר יקרה!

ועכשיו אחרי שראינו את כל הפירות והירקות האלה,צריך לאכול משהו, לא? תכף אני אגיע גם לארוחות.  אולי בעצם לפני כן נעשה סקירה קצרה של המאפים


לקריאת הפרק הקודם                                     לקריאת הפרק הבא