wellness5

אונפלר, נורמנדי

12.9.10

הדרך שלנו לעבר חופי הפלישה של נורמנדי עברה בכמה עיירות ציוריות ומקסימות. מתוכן אספר לכם על שתיים.

הראשונה - אונפלר  (HONFLEUR) -  היא עיירה עתיקה יפהיפיה ואופנתית, עם מעגן סירות ציורי, שמושכת אליה רבבות מטיילים בעיקר בסופי שבוע. פעם זה היה נמל דיג אמיתי, היום כבר אומרים כאן שכל תושבי העיירה מתפרנסים מתיירות ואירוח והסעדה, והם מחזיקים את הסירות רק בשביל המומנטום שבגינו נוהרים אליה המטיילים. אף אחד כבר לא מתפרנס מדיג באונפלר.

העיירה והנמל צויירו על ידי גדולי הציירים האימפרסיוניסטים, והיא שימשה מקור השראה לאמנים רבים.

אפילו חלק מהתמונות שיעקב צילם - נראות ממש כמו תמונות שצויירו ביד:

24

המקום משגע ביפיו - השילוב של הבתים העתיקים עם המים והסירות ובתי הקפה והמסעדות...

27

לגמרי במקרה התגלגלנו לשם בסופשבוע, ומצאנו את עצמנו נוסעים בשיירות ארוכות יחד עם המוני המבלים, אי אפשר היה לזרוק סיכה. בכניסה לעיירה ניצב גשר מיתרים ענק של קלאנטרווה שהחליט לכער כל עיר יפה  עם הגשרים שלו (כן, כואב לנו עדיין בעין גשר השפיץ שהוא עשה לנו בירושלים). הגשר נקרא "גשר נורמנדי" ולהערכתי הוא גדול פי שניים מזה שלנו, אבל לטעמי הוא ממש ממש לא במקום. לא יכולנו לצלם, אי אפשר היה לעצור לשניה אפילו, מאחורינו השתרכו טורי מכוניות והצרפתים די עצבנים על הכביש, יש להם יד קלה על הצופר...

כל התנועה מנוקזת למגרשי חניה ענקיים ליד הנמל,  ומשם צועדים ברגל. בדרך יושבים דייגים חובבניים זורקים חכה למים ומכינים לעצמם את ארוחת הצהריים או הערב הבאה. בשביל הרושם יש גם כמה רשתות שזרוקות על המזח, ליד ספינות מחלידות שאני לא יודעת מתי יצאו לאחרונה ללב ים.

25

גם כיום יושבים על הרציפים ציירים רבים ומנסים להמציא את אונפלר מחדש, למצוא עוד איזו זווית או איזו תערובת צבע שאף אחד לפניהם עוד לא עשה:

26

53

ויש באמת הרבה מה לצייר...

28

31

כל כך הרבה פינות חמד תופסות את העין לאן שהיא רק מסתכלת:

33

29

 

34

 

35

 

36

 

37

 

38

זהו בית העירייה של אונפלר

32

ובתמונה הבאה אפשר לקבל מושג על כמות האנשים במסעדות - הכל מלא, אי אפשר למצוא מקום פנוי בלי להמתין בתור! לכל אורך הרציפים משני עברי המעגן.

39

כולם עסוקים כמובן בפיצלוח מאכלי ים...  הנה תמונה אופיינית של מה שמוגש כאן, במין מתקנים רבי קומות כאלה:

52

מי שלא מצא מקום במסעדה, או שלא רוצה לבזבז עשרות יורואים - קונה לו סנדוויץ מהקיוסקים ויושבים ליד המים

30

אפשר גם כאן לטייל עם רכבת צ'וצ'ו-טריין כזאת שעושה סיבוב מסביב לנמל וגם קצת בתוך הסימטאות

40

ובדרך חזרה לאוטו, אחרי שאכלתם ושבעתם -אפשר להצטייד בקצת דגים ושרצי ים לקחת הביתה. בדרך לחניה יש דוכן לממכר דגים, אבל המבחר בו די עלוב. או שהוא מסמל את התפוקה הנמוכה של הדייגים שעוד נשארו בעיירה, או שאולי המסעדות קנו את כל הסטוק...

54

השתהינו באונפלר יותר ממה שתכננו מראש, ולכן צריך היה להתחיל לחפש מקום לינה. רצינו להתקדם הלאה יותר צפונה ומערבה לעבר יעד הטיול שלנו למחרת, ולכן עזבנו את אונפלר ויצאנו לדרך, סורקים את שני צדיה  - מחפשים סימן לאיזה B&B או מלון קטן. נסענו, נסענו, נסענו - ואין כלום! יאללה, סוף סוף יתממש האיום ונישן באוטו?

לא. כנראה שטרם הגיע זמנה של הלינה באוטו. פתאום הגענו לעיירה שופעת ירק ופרחים בשם הולגאט (HOULGATE). ראיתי את המקום והתאהבתי! כאן חייב להיות לנו מלון!

45

הכל פורח, מטופח. גורם לי לשכוח את כל המושגים שיש לי על גינון וצמחיה.

44

41

42

 

למזלנו לשכת התיירות עדיין היתה פתוחה, ושם הסבירו לנו שכל העיירה מלאה, יש רק מלון אחד שיש בו עדיין חדר או שניים, אם נרוץ לשם מהר אולי נוכל לקבל אותו.

רצנו ועוד איך רצנו. המלון נקרא CASTEL DE SIAM וכפי שמשתמע מהשם - הוא מקום תאילנדי. מנהלת אותו בחורה תאילנדית ממולחת ותחמנית שניסתה בכוח לדחוף לנו דירה של שני חדרים במחיר רצח. אבל אנחנו רק שני אנשים, אנחנו לא צריכים משהו כל כך גדול, ניסינו להתנגד. "כן, אבל יהיה לכם יותר נוח!" - כן, בטח, ולך יהיה יותר נוח בכיס. התעקשנו על החדר הזוגי הרגיל, והיא נכנעה ונתנה מפתח.  לזכותה ייאמר שהיא אכן הצליחה לשוות למקום אווירה קצת תאילנדית - בכל מקום עציצי אורכידאות פורחים, ובארוחת הבוקר פלחי מלון ואננס...מאד לא צרפתי...

כך נראה הרחוב של המלון

47

וכך נראה בית העירייה של הולגאט שבו מצוייה גם לשכת התיירות

48

ממש על יד יש עוד  בניין רשמי - לפי הדגל - אולי מעונו של ראש העיר? אם הוא היה שם - הייתי מוחאת לו כפיים על המראה המקסים של העיר שלו!

51

בחזית הבית נטועים עצי שזיף מתפוצצים מפרי בשל (למה אף אחד לא קוטף?)

43

העברנו לילה די נעים במלון קסטל דה סיאם. למחרת בבוקר התאילנדית שוב ניסתה להתחכם אתנו, טענה שכרטיס האשראי שלנו לא עובר במכונה שלה, "נו גוד קרדיט קארד", הסבירה לנו, "צריך לשלם כסף כסף, מזומן". טוב, היא לא ידעה שאני בוגרת תאילנד מזה עשרות שנים. מיד שלפתי כרטיס אשראי נוסף, נראה מה יש לה להגיד עליו.
גם הוא זכה לאותה הצגה - ניסתה להכניס אותו למכשיר, ספקה כפיים, או, נו, נו גוד, נו גוד קרדיט קארד.  היא נשפה על הכרטיס ואחר כך שיפשפה אותו בקצה הבגד שלה, אולי בדרך נס הוא יהיה בסדר. אני לא אוהבת שמתחכמים אתי, אז לא ויתרתי. "תני לי, אני אנסה להכניס אותו למכונה" אמרתי לה, אבל לא, איך היא תיתן לי ותחשוף את הטריק שלה. אם היא היתה אומרת מראש לא מקבלים כרטיס אשראי, רק מזומן - אין בעיה. היינו משלמים בלי לצפצף. זכותו של מלון לקבוע את הנהלים שלו. אבל תרגילים כאלה והצגות - אני לא אוהבת. כשאמרתי שתיתן לי לנסות - היא אמרה "וואן מור צ'אנס" ושיפשפה באגרסיביות את הפס המגנטי של הכרטיס על החולצה שלה. ואז היא פתאום העבירה - ויש! כולה צוהלת, הנה היא "תיקנה" לי את כרטיס האשראי... נפרדנו ממנה בחיוכים וברוח טובה. חמודים התאילנדים, יודעים להפסיד בכבוד...

זהו, עד כאן להיום. מחר נתחפר בבונקרים שבנו הגרמנים לאורך החופים, ונשחזר את ה 5 (או ה-6?) ביוני 1944. יעקב כמעט לא ישן מהתרגשות, סוף סוף הוא יראה בעין את מה שהוא קורא ולומד ומשנן ומנתח ורואה בערוץ ההיסטוריה במשך שעות על גבי שעות. מחר זה ה- D-DAY שלו...

לפרק הקודם - רואן, נורמנדי                                      לפרק הבא - חופי הפלישה לנורמנדי



 

תגובות 

 
+1 # בדיוק! תראי להםנעמי 2010-09-19 09:52
האמת שהתאילנדים"סוחרים" ויכולים להוציא לך את הנשמה בחיוך מתוק
איזה כף לקרוא את חוויותיכם חמדה אני לא מכירה עוד אנשים ככ מיוחדים ונון קונפורמיסטיים כמותכם
במקום לצבור עוד בגד/תכשיט/נכס/ריהוט וכו אתם צוברים חוויות משגעות
כה לחי
הגב
 
 
0 # נפעמת כל פרק מחדש מהיופיסבין 2010-09-19 18:15
תודה לך חמדה היקרה, עבור התיאורים ה"חיים" כל כך וליעקב עבור הצילומים המרהיבים
מאחלת גם כאן ליעקב, המון המון מזל טוב ליום ההולדת ♫
חיבוק ענק לשניכם, "נפגש" בפרק הבא של המסע :-)
הגב
 
 
0 # תגידי, חמדה...ציפי 2010-09-19 18:31
אפשר לפגוש אתכם באיזה מקום בדרך?
מבטיחה להתנהג יפה, לאכול בפה סגור, לא לתפוס יותר מדי מקום בתא המטען של המכונית (רק השאירו לי חריץ אוויר).
תגידי כן ומחר אני מתפטרת מהעבודה! :roll:

הבתים בדרך נראים כמו בונבוניירה משובחת וההרפתקאה רק מתחילה לה לה...

שאפו שאפו. הפעם זו באמת המילה הנכונה בזמן הנכון.
חייכת אותי בתיאורי המלחמה של גנרל יעקב. שאפו גם לו!!!
הגב
 
 
0 # חמדה אני מתמוגגתריקי 2010-09-19 19:29
:P מהצילומים ומהתאורים המעלים לי זכרונות נהדרים מהטיול שלנו באזור.
הגב
 
 
0 # חמדה זה פשע!!יפית 2010-09-19 21:18
ראשית התמונות של יעקב מדהימות!! ממש גלויות אחת אחת. הפרחים ממש מאיימים לצאת מהמסך (לא תאמיני אבל ממש בא לי לקרב את האף למסך ולהריח) והכל נראה כל כך שליו. ורגוע. ונינוח.
גם אני רוצה!!
עכשיו לעניין המעשי. יש מצב את מחכה לי איפה שהוא ואני מצטרפת??
הגב
 
 
0 # כפי שכתבתי ליעקבחוה 2010-09-20 08:36
נראה לי שמצאתי את היעד לטיול הבא.
תכנית מגירה כבר יש כמה שנים. אפשר להתחיל לתכנן לאביב.
הגב
 
 
0 # תיקוןבילי 2016-03-15 00:00
גשר נורמנדי לא תוכנן ולא הוקם ע"י קלאטרווה.קבלי תיקון.הגשר תוכנן ע"י על ידי המעצב הצרפתי מישל וירלוז'ה (Michel Virlogeux)
הגב